Kerevitaş inovasyonla büyüyor: İlk çeyrekte yüzde 31 artışla 3,2 milyar TL ciro
Türkiye taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider firması Kerevitaş, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımıyla büyümesini sürdürüyor. 2023 yılının ilk çeyreğinde şirketin konsolide cirosu bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artarak 3,2 milyar TL’ye ulaştı.
Türkiye’de taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider firması Kerevitaş, 2023 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını KAP’ta açıkladı. Kerevitaş’ın 2023’ün ilk çeyreğinde konsolide cirosu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artarak 3.2 milyar TL’ye ulaştı. Aynı dönemde 582 milyon TL brüt kâr ve 292 milyon TL FAVÖK elde eden Kerevitaş’ın yılın ilk üç ayındaki ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artarak 380 milyon TL’ye ulaştı.
Kerevitaş’ın dondurulmuş gıda ve konserve bölümünde faaliyet gösteren SuperFresh, ilk çeyrekte yüzde 43 ciro pazar payıyla dondurulmuş gıda segmentindeki liderliğini sürdürdü. SuperFresh, inovasyon odaklı stratejisi doğrultusunda, kategori liderliğini perçinlemek için sektöre yön veren 14 yenilikçi çalışmaya imza attı. Çok sevilen Pizza King’in yeni çeşidi Supreme, Croissant, Mozzarella Cheese Sticks, Mac&Cheese ve pazarda bir ilk olan Hot Dog Roll Pastry, keyifle tüketilen lezzetlerin sunulduğu öne çıkan lansmanlar arasında yer aldı. konut dışında konutlara taşındı. SuperFresh, ünlü şef Refika Birgül ile başlattığı “SuperFresh Bi’ Journey” bağlantı kampanyasına yılın ilk çeyreğinde devam ederek ilk akla gelen marka metriğinde +4 puan, ilk çeyrekte +5 puan artış gösterdi. geçen yıl bire bir döneme kıyasla yeniden satın alma ve deneme puanları.
Kerevitaş, Bizim Yağ ve Teremyağ gibi Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip değerli markaları ile yılın ilk üç ayında yüzde 65,4 ciro payına ulaşarak pazar liderliğini perçinledi. Geçen yılın aynı dönemine göre +1,6 puan. Ramazan dönemine özel faaliyetlerin de etkisiyle özellikle Mart ayında yüzde 67,5 gibi rekor bir ciro payına ulaşıldı. Kerevitaş margarin kategorisinde ise Bizim Yağ, Teremyağ, Luna gibi güçlü markaları ve pazar ihtiyaçlarına cevap veren geniş ürün portföyü ile büyümesini sürdürmekte ve 6 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat yapmaktadır. Ona markasıyla uzun yıllardır Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında tüketici margarin kategorisinde açık orta başkanlık görevinde bulunan Kerevitaş, TÜİK verilerine göre Türkiye’nin petrol ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor. 2022 yılı
Mert Altınkılınç: “Ciro artışımızda Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların büyük rol oynadığını görüyoruz”
Faaliyet gösterdikleri Dondurulmuş Gıda, Konserve ve Yağ pazarlarında istikrarlı ve yenilikçi bir şekilde büyüdüklerini belirten Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, yılın ilk çeyreğinde pazar liderliğini inovasyonla desteklediklerini belirtti. Altınkılınç, “Kerevitaş’ın hem iç hem de ihracat pazarlarındaki başarısının temelinde yenilikçi ve sürdürülebilir çalışmalara yaptığımız büyük yatırım var. Pazarın beklentilerini başarılı bir şekilde analiz eden, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve üretimden tüketime kadar her aşamada sürdürülebilirliği hedefleyen bir anlayışla çalışıyoruz. Bu yaklaşım finansal sonuçlarımıza da olumlu katkı sağlıyor. Ciro artışımızda Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların büyük rol oynadığını görüyoruz. Yılın ilk çeyreğindeki güçlü finansal performansımızı yılın geri kalanında da sürdürmeyi, inovasyon ve sürdürülebilirliğe dayalı büyümemizi daha da geliştirmeyi hedefliyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı